Τα όρια έχουν φτιαχτεί για να ξεπερνιούνται και κάποιοι άνθρωποι είναι φτιαγμένοι για να τα σπάνε όσο συχνότερα μπορούν. Ένας από αυτούς είναι σίγουρα ο Fred Fugen, ο οποίος αφού φλέρταρε με έναν εντυπωσιακό φάρο και την πυραμίδα του Khafre φορώντας wingsuit, σήμερα μας προσφέρει ένα ακόμη πιο τρελό project. Όπως μας λέει ο ίδιος «πρόκειται για έναν φόρο τιμής στον Vince (Reffet) και παράλληλα για την ανάμιξη δύο κόσμων, ακολουθώντας το πνεύμα των Soul Flyers».

Και ποια ήταν η ιδέα; Ένα άλμα από τα 6.500 μέτρα φορώντας τα σκι, στο οποίο θα συνδυάζονται κάποια κόλπα από την ελεύθερη πτώση και στη συνέχεια προσεδάφιση σε μια πλαγιά για ένα εντυπωσιακό φινάλε με speedriding. Όλα αυτά αφορούν ένα συνδυασμό που γίνεται για πρώτη φορά στον κόσμο, ωστόσο πρόσθεσε μια ακόμη παράμετρο: να ξεκινήσει το άλμα πηδώντας από ένα καρεκλάκι λιφτ το οποίο κρέμεται από ένα αερόστατο. Ο Fugen μας εξηγεί πιο διεξοδικά παρακάτω.

H ιστορία της ζώνης σύνδεσης με το αλεξίπτωτο

Πάνω απ’ όλα η καρδιά του συγκεκριμένου project αφορά στην τεχνική πρωτοπορία: Το MUTANT harness είναι μια σύγχρονη ζώνη σύνδεσης με το αλεξίπτωτο που έχει σχεδιαστεί από τον Vince Reffet. Μια ανακάλυψη που επιτρέπει σε εμάς «να μεταμορφώνουμε την κλασική ζώνη σύνδεσης σε μια ζώνη ειδική για speedriding, καθώς με εύκολο τρόπο αλλάζει η σύνδεση από το πάνω μέρος στο κάτω», μας εξηγεί ο Fugen. «Επομένως, βρίσκεις τον εαυτό σου να κρέμεται από την λεκάνη του και όχι πλέον από τους ώμους, με αποτέλεσμα να μπορείς να κάνεις σκι. Χωρίς αυτή την τεχνική εξέλιξη ίσως να μην είχαμε και ποτέ την ιδέα να πραγματοποιήσουμε αυτό το άλμα».

Το Sky Skiing project δεν είναι κάτι καινούριο. «Φανταζόμασταν να το κάνουμε παρέα με τον Vince και κάναμε προπόνηση σε άλματα φορώντας σκι, ενώ παράλληλα πραγματοποιούσαμε συγχρονισμένες μανούβρες από το 2018. Στη συνέχεια, κάναμε κάθε τόσο προπονήσεις, αλλά ο Vince μας άφησε το 2020… Όπως και να έχει ήθελα πολύ να ολοκληρώσω αυτό το project». Κάπως έτσι ξανά-ξεκίνησε η όλη προσπάθεια στο Ντουμπάι.

Κάνοντας σκι στο Ντουμπάι

«Καθώς βρέθηκα μόνος μου να κάνω κάποια κόλπα που είχαμε εξελίξει, ζήτησα από τον φίλο και κινηματογραφιστή Vincent Cotte να με συνοδεύσει στην φάση της ελεύθερης πτώσης», μας εξηγεί ο Fugen. Τον Νοέμβριο του 2021 οι δύο φίλοι και συνεργάτες πήγαν στο Ντουμπάι όπου πραγματοποίησαν πάνω από 150 άλματα προπόνησης από αεροπλάνο: «Πρέπει να το κάνεις εικόνα στο μυαλό σου. Πετούσα πάνω από την έρημο με σκι στα πόδια για πάνω από έναν μήνα… Όπως ήταν λογικό οι άνθρωποι με κοίταγαν καλά καλά…» μας λέει γελώντας.Καθώς τα πρώτα άλματα είχαν πραγματοποιηθεί με επιτυχία ο Fred άρχισε να προπονείται με το συγκεκριμένο αλεξίπτωτο από τις αρχές του 2022: «Έχει μήκος 8,2 μέτρα και είναι πραγματικά φοβερό! Ωστόσο πρόκειται για ένα αλεξίπτωτο για ελεύθερη πτώση και όχι για speedriding. Μπορείς να κάνεις speedriding με αυτό, αλλά δεν έχει κατασκευαστεί για αυτή τη χρήση. Έπρεπε πρώτα απ’ όλα λοιπόν να εξοικειωθώ με τον εξοπλισμό κάνοντας διάφορα άλματα για να ξέρω ακριβώς πως θα συμπεριφερθεί την μεγάλη μέρα».

Με προορισμό την La Clusaz

Για να κάνει αυτό το project πραγματικότητα ο Fugen επέλεξε την La Clusaz, μια περιοχή που βρίσκεται στην επαρχία της Σαβοΐας, στην Γαλλία. Και γιατί; Πρώτα απ’ όλα γιατί την συγκεκριμένη περιοχή την έχει στην καρδιά του: «Μέναμε δίπλα-δίπλα με τον Vince και κάναμε πολλά πράγματα παρέα…» Αλλά φυσικά δεν ήταν ο μόνος λόγος: «Η συγκεκριμένη πλαγιά και το υψόμετρο ταίριαζαν σε αυτό που ήθελα να κάνω», συνεχίζει. «Και καθώς η χορογραφία διαρκεί για 45 δευτερόλεπτα και ξεκινά από ένα άλμα 4.000 μέτρων με κλασικό αλεξίπτωτο, ήταν απαραίτητο να προσθέσω αυτά τα 4.000 μέτρα πάνω από την πλαγιά που ήθελα να τσουλήσω. Η κορυφή του La Clusaz βρίσκεται στα 2.500 μέτρα οπότε θα έπρεπε να ανεβούμε σε υψόμετρο 6.500 μέτρων».Αυτό είναι και το ιδανικό υψόμετρο, καθώς πάνω από τα 6.500 μέτρα: «χρειάζεσαι φιάλη οξυγόνου για την ελεύθερη πτώση. Και ήθελα να το αποφύγω αυτό, γιατί το να πηδάς με μάσκα στο πρόσωπο και φιάλες στην πλάτη σε περιορίζει αρκετά. Και το γνωρίζω πολύ καλά αυτό από το 2014 όταν κάναμε μαζί με τον Vince το Skycombo project…»

Το μεγάλο άλμα

Στις αρχές Μαρτίου του 2022, τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά το πρώτο του δοκιμαστικό άλμα, ο Fugen ήταν επιτέλους έτοιμος να πραγματοποιήσει το όνειρο που μοιράζονταν με τον Vince Reffet. Και αυτό έγινε παρότι: «η ποιότητα του χιονιού δεν ήταν ιδανική, ενώ παράλληλα είχε μεσολαβήσει ένα διάλειμμα τριών μηνών μεταξύ των προπονήσεων και της τελικής παραγωγής», μας εξηγεί ο Fred. «Ωστόσο, είμαι πολύ χαρούμενος και ανακουφισμένος που έβγαλα εις πέρας το πολύπλοκο αυτό project με την πολύτιμη βοήθεια του σκηνοθέτη του video, Dino Raffault. Συνολικά πραγματοποιήσαμε 15 άλματα μέσα σε τέσσερις μέρες προκειμένου να ολοκληρώσουμε τα πλάνα που είχαμε φανταστεί».

Εντυπωσιακά πλάνα τα οποία περιλάμβαναν και το πρώτο άλμα από καρεκλάκι λιφτ στον ουρανό. «Αυτή η ιδέα ήρθε μετά από μια συζήτηση που μας θύμιζε την αναχώρηση ενός ελικοπτέρου. Βλέπετε με τον Vince είχαμε ήδη σκεφτεί το άλμα με σκι από αεροπλάνο, αλλά δεν το πραγματοποιήσαμε ποτέ καθώς ήταν αρκετά περίπλοκο για πολλούς λόγους. Όταν κάποιος μου είπε για το καρεκλάκι του λιφτ, αμέσως σκέφτηκα τον εαυτό μου πάνω σε αυτό… και ότι θα ήταν πραγματικά τρελό!»Όπως και να έχει δεν είχαν βρει το τρόπο που θα κρεμούσαν το καρεκλάκι του λιφτ. «Αρχικά σκεφτήκαμε να το κρεμάσουμε σε ελικόπτερο, αλλά κανένας πιλότος δεν δέχθηκε να πετάξει με αυτό. Έτσι προχωρήσαμε στην ιδέα του αερόστατου… και πραγματικά λειτούργησε τέλεια! Πετούσα για μισή ώρα καθισμένος στο καρεκλάκι του λιφτ και μπορώ να πω ότι καθόμουν μια χαρά άνετα. Είχα πολύ πλάκα και στην τελική δεν νομίζω ότι το είχε ξανακάνει κανείς, τουλάχιστον απ’ όσο γνωρίζω!»